Post Reply

Junctions

Post by lobbin
När man skapar av- och påfarter, måste det då vara en junction som binder samman med huvudled för att det ska fungera?
lobbin
Posts: 95

POSTER_ID:203044

1

Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by bartender76
Går ut ifra at det går og navigere der ihf, siden connectivity virker väre ok.
Jeg gjetter på at det ligger flere av samme vei oppe på hverandre, pröv og flytt litt på veiene og se om det dukker opp noen unner og slett disse.
(elendig på og skrive norsk, ville bare pröve meg :D )
bartender76
Posts: 129
Been thanked: 1 time
Send a message
AM Stockholm to Nyköping
Nexus One - Android v2.3.4 - Waze v2.4.0.26

Post by fredriksalomonsson
Skönt att läsa att fler än jag klantat mig i början, HAHA :)

Dags att gå över alla editerade vägar och titta på connectivity, en farlig massa pilar som dök upp!
fredriksalomonsson
Posts: 70
Send a message
Fredrik Salomonsson
Area Manager Västra Skåne
iPhone & Volvo V70 D5 -08

Post by lilja
Jag tolkade denna först som påfart/avfart från större vägar och tänkte dela med mig lite så att andra inte ska behöva göra samma misstag. För jag kan väl inte vara ensam om att inte förstå denna? :)

Alla korsningar, små som stora, skall ha en junction och blir på kartan en blå punkt som kallas "intersection".

Om man vill dela en väg skall man också använda junctions. Se till att inte ha något markerat, klicka på "add junction" (klicka i "allow all turns mode" för en vanlig korsning) och klicka på vägen där du vill dela den.

Vill man plocka bort en "intersection" är det remove junction som skall användas och tillvägagångssättet är detsamma som "add junction".
lilja
Posts: 19
Send a message
Area Manager Jönköping

Post by lobbin
Japps, tråkigt att jag inte hade koll på det för ett par dagar sen, som tur är, så är inte Säffle den största staden.

Jag har gått igenom alla korsningar, av- och påfarter och nu lär det funka mycket bättre att navigera. :)
lobbin
Posts: 95
Send a message
Area Manager, Värmland-Åmål, Sweden

Post by mrtiger
Kan noen hjelpe meg og fortelle hva som er problemet her?
http://world.waze.com/cartouche/?zoom=7 ... TTTFFFTTTT
Klarer ikke og få vekk de røde pilene!
mrtiger
Posts: 159
Send a message

Post by mrtiger
Syns du klarte deg bra, med hensyn til Norsken:)
Fatter ikke hvorfor de ikke går vekk. Har disconnectet veiene fra noden, flyttet på veiene.
Bygde krysset opp igjen, men samme feil ble det:)
Må være en bug!!

Vet dere om en fin guide der man tar for seg junction, intersection og bygging av veier...hvordan sette sammen veier o.s.v?

Edit: Det går greit og navigere gjennom der.
mrtiger
Posts: 159
Send a message

Post by naesstrom
japp, alla ställen där du byter från en väg till en annan måste ha en junction för att det ska fungera. sitter med telefonen så jag kan inte länka till några exempel, men ett tips är att slå på "show connectivity" i view panelen


Sent from my HTC Tattoo using Tapatalk
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by naesstrom
Tänkte bara slänga in ett exempel:
http://world.waze.com/cartouche/?zoom=4 ... TTTFFTTTTT

Där finns en halv klöverkorsning med totalt 4 av/påfarter iaf. som du ser är alla anslutna via Junctions... Tack vare den nya "add junction" så går det en hel del snabbare än tidigare...
naesstrom
Posts: 685
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Thiesen
lilja wrote:Jag tolkade denna först som påfart/avfart från större vägar och tänkte dela med mig lite så att andra inte ska behöva göra samma misstag. För jag kan väl inte vara ensam om att inte förstå denna? :)

Alla korsningar, små som stora, skall ha en junction och blir på kartan en blå punkt som kallas "intersection".

Om man vill dela en väg skall man också använda junctions. Se till att inte ha något markerat, klicka på "add junction" (klicka i "allow all turns mode" för en vanlig korsning) och klicka på vägen där du vill dela den.

Vill man plocka bort en "intersection" är det remove junction som skall användas och tillvägagångssättet är detsamma som "add junction".
Helt korrekt.
Thiesen
Posts: 173
Send a message