onemanracing wrote:Hur många använder TTL?
Nu står det TTL i rubriken, men det jag tror Avozetta avser är TTS. TTS (Text To Speech) fungerar utan att jag gjort några övriga inställningar i senaste Android betan. En promtfil lästes ner när jag hade installerat och sedan bara fungerade det. Otroligt.
Vad det verkar på info från Waze via Twitter mm så kommer nog en skarp Waze klient version närmaste dagarna (eller någon vecka) . De olika beta versionerna har kommit tätt, bara med några dagars mellanrum och nu fungerar den rätt bra. Senaste betan har inte kraschat mer än den vanliga versionen.

När det gäller förkortningar så hörde jag idag vid en tur när jag svängde ner på "E18 W" att det blir inte så bra. "W" läses inte ut utan rösten säger bara "E18 W". Undrar hur det låter om det stått "E18 V"? Hade det lästs ut som "E18 Väst"? Eller om vi rent måste lägga in "E18 Väst"?
I engelskspråkiga länder så används förkortningar för ex Road (Rd), Street (St), Highway (Hwy). De förkortningarna ligger med någonstans i Waze klienten som gör att de läses ut vid navigering. Det borde rimligtvis gå att lägga in vädersträcken så att vi slipper ha "E18 Väst" etc.
/Sverker